Metode de predare în cazul copilului cu ADHD

Copilul cu ADHD este receptiv la muzică şi la activităţi artistice. El se exprimă prin pictură, muzică, desen, colaj, dans, teatru/dramă. Cadrul didactic poate veni în ajutorul copilului, dar şi în ajutorul său, prin alegerea anumitor forme de prezentare a lecţiei astfel încât copilul cu ADHD să rămână atent şi cadrul didactic să îşi îndeplinească obiectivele la clasă. Spre exemplu:
1. Poate pune muzică pe fundal atunci când citeşte o poveste sau are mult de dictat.
2. Poate preda o lecţie folosind marionete pentru o prezentare dramatică.
3. Poate pune în clasă, cu câteva zile înainte, o schemă cu subiectul/ cuvintele cheie din lecţia ce urmează a fi predată.
4. Poate preda o lecţie ca un concurs. Folosind multe imagini şi întrebări pe aceste imagini la care copiii sunt ghidaţi să ajungă la răspuns.
5. Poate folosi machete/scene/relief 3D/litere din plastic/sau alte obiecte pe care copiii să le manipuleze în timp ce vorbesc.

Programul „Incluziunea școlară a copiilor cu TSA și ADHD” derulat în perioada decembrie 2015 – mai 2016 în județele Tulcea și Constanța.Programul a fost derulat cu sprijinul ING Bank, Inspectoratului școlar Tulcea Tulcea și Școala 11 „Constantin Angelescu” Constanța.

Psiholog Alina Mirela Trofin și Psiholog si consilier dezvoltare personala Corina Pirsean